"ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ της Κυριακής", 2 Απριλίου 2006 … ήταν σκέτο τουμπεκί Του Κωστή Παπαϊωάννου Η στροφή της ελληνικής μουσικής στο ρεμπέτικο τραγούδι, στα κρίσιμα χρόνια '49-'56, και '61-'64 έπαιξε σημαντικό ρόλο, όχι μόνο στην πολιτιστική αλλά κυρίως στην πολιτική ζωή της ελληνικής κοινωνίας. Αυτό τον καιρό, γίνεται μια προσπάθεια να επανέλθει η συζήτηση (και η ζήτηση!) […]
Τραγούδια και Παρατράγουδα Οπως θα θυμούνται οι παλαιότεροι, η συμμορία των απριλιανών που άρπαξε την εξουσία το 1967 είχε, μεταξύ των άλλων, έτοιμη μια… πατέντα με συγχαρητήρια τηλεγραφήματα που έφταναν από παντού και τα οποία μεταδίδονταν από ραδιοφώνου, για να καταδειχθεί όχι μόνο η επικράτηση της «Eπαναστάσεως» σε όλη τη χώρα αλλά και η αποδοχή […]
Συνέντευξη στον ΓΙΩΡΓΟ ΒΙΔΑΛΗ Ο Γιώργος Σκαμπαρδώνης «ανιχνεύει» τον Μάρκο Βαμβακάρη, τον θεμελιωτή του ρεμπέτικου τραγουδιού στο καινούργιο του μυθιστόρημα «Ολα βαίνουν καλώς εναντίον μας» (εκδόσεις «Ελληνικά Γράμματα»). Ζουμάροντας κυρίως στην περίοδο 1932-1940, αναπλάθει την κρίσιμη οκταετία που ο νεαρός Βαμβακάρης από άσημος εκδοροσφαγέας γίνεται γνωστός με τις πρώτες ηχογραφήσεις και τις πρώτες εμφανίσεις του […]
Ο νταλκάς του, η εξάρτησή του από την πρώτη του γυναίκα, τη Ζιγκοάλα, με την οποία ζούσαν χώρια αν και παντρεμένοι (τα 'χε ανερυθρίαστα με τον κουμπάρο και «φίλο» του Γιωργάκη), έχει να κάνει με την άγρια θηλυκότητά της; «Πρέπει να τον αρρώσταινε η ομορφιά της, τα μπούτια της, η τσαχπινιά της. Δεν τη χόρταινε […]
1. Εισαγωγή Το ρεμπέτικο τραγούδι σαν έκφραση του ελληνικού λαϊκού πολιτισμού είναι είδος του ελληνικού λαϊκού τραγουδιού. Αναπτύσσεται πρώτα σε περιθωριακές ομάδες. Μετά τη μικρασιατική καταστροφή παραλαμβάνεται και αναπτύσσεται από τα χαμηλά εισοδηματικά στρώματα, των προσφύγων αρχικά, με την πληθώρα των προβλημάτων που τους απασχολούσαν. Τα προβλήματα αυτά αποτέλεσαν υλικό για το ρεμπέτικο. Η φυματίωση […]