Διεθνής του ρεμπέτικου! Το ρεμπέτικο τραγούδι θα είναι η αιχμή των εισηγήσεων και των συζητήσεων διεθνούς συνεδρίου που θα γίνει την ερχόμενη άνοιξη (1998) στην Κοκκινιά. Θέμα του συνεδρίου (στο οποίο θα συμμετέχουν με επιστημονικούς εκπροσώπους τους 32 χώρες απ’ όλο τον κόσμο) θα είναι: «Η συμβολή του Μικρασιατικού Ελληνισμού στη διαμόρφωση του νεώτερου ελληνικού […]
Το ίδιο το έργο του Τσιτσάνη, όσο και η προβολή του, καθώς και η φιλολογία που αναπτύχθηκε γύρω από αυτό σε όλη την περίοδο της σταδιοδρομίας του, ιδίως όμως στα πρώτα μεταπολιτευτικά χρόνια με τη δεύτερη «ανακάλυψη» αλλά και κατανάλωση του ρεμπέτικου, δημιούργησαν μια ποικιλία εντυπώσεων και μια μυθολογία για τον επιφανή αυτόν λαϊκό μουσικό, […]
Σ’ αυτό το σινάφι, του τραγουδιού, είναι «μεγάλη υπόθεση» να σε παραδέχονται, να σου βγάζουν το καπέλο, οι συνάδελφοί σου. Συνήθως, σε κατηγορούν και σε καρφώνουν. Ποιος διανοήθηκε, όμως, ποτέ, να αμφισβητήσει την αξία του Καζαντζίδη ή του Μπιθικώτση; Θα τον παίρνανε με τις πέτρες. Και με τα χάχανα. Και ποιος θα ήταν εκείνος που […]
Δεν είμαι ο βιογράφος του Τσιτσάνη. Για να καταλάβεις την προσφορά του Τσιτσάνη πρέπει να τον δεις σε συσχετισμό με τον ανώνυμο κόσμο των παλιών μουρμούρικων και τους επώνυμους συνθέτες της ακμής του ρεμπέτικου. Από τη σύγκριση αναδεικνύεται ο Τσιτσάνης ως ο πιο προικισμένος λαϊκός δημιουργός. Η ιστορία του ρεμπέτικου αρχίζει με τα μουρμούρικα τραγούδια […]
Στον Τάσο Μπάνο 1980-86 Χωρίς παλαβωμάρες δε βάζει κανείς μυαλό, για τον Ίδιο λόγο πού ένας νέος μονίμως σοβαρός δεν εμπνέει σε κανέναν εμπιστοσύνη. Κάθε ψυχική διαμόρφωση, καθώς δείχνει ή πείρα, έχει ανάγκη από δόσεις αλόγιστου πρωτογονισμού οι όποιες, καιρού θέλοντας και παρέας έπιτρεπούσης, μπορεί κάποτε να αποτελέσουν αποθέματα ηθικότητας. “ʼλλωστε ο Κένταυρός Χείρωνας, θηρίο […]
Η πρώτη μου γνωριμία με τον κοσμαγάπητο αυτό λαϊκό μουσουργό έγινε σ’ ένα φιλικό σπίτι, όπου πήγε με πρόθυμη καλοσύνη μια βραδιά με το συγκρότημα του, για να τον ακούσουν κι εκείνοι πού δεν μπορούν να πάνε στο μακρινό συγκρότημα όπου παίζει. Το άκουσμα τού Τσιτσανη στάθηκε πραγματικά για μένα μία αποκάλυψις. Και μου επιβάλλεται […]
Το τραγούδι που ζει και βασιλεύει σήμερα βγάζοντας τυφλά λεφτά έγινε σε δοκιμαστικό σωλήνα, με ξένα μοτίβα και ντόπια λόγια συνθεσάιζερ. Ακόμα και ο Καρράς έγινε ποπ. «Ο Μητροπάνος «έμπλεξε» με τραγούδια λαϊκίστικου διανοητισμού, σάμπως να μην τον χωράει πια «η στοίβα καλαμιές» οπού κοίμισε το πανελλήνιο επί εικοσαετία. » Σε μια από τις γνωστές […]